Zleć serwis

FAQ

Zlecenie serwisowe wypełniamy jeżeli sprzęt jest do na wysyłany lub gdy dostarcza go osoba trzecia.

Przy dostarczaniu osobistym wystarczy pojawić się u nas w godzinach pracy serwisu:
Pn.: 9:00-16:00
Wt.: 9:00-16:00
Śr.: 9:00-16:00
Czw.: 10:00-18:00
Pt.: 10:00-18:00
W przypadku chęci dostarczenia całego roweru na serwis, obowiązuje wcześniejsze umówienie terminu telefonicznie (788 233 225, 603 854 545) lub e-mail: wichuworkshop@gmail.com

Aby zlecić nam wykonanie serwisu należy przede wszystkim wypełnić formularz na dole strony i kliknąć przycisk „wyślij zlecenie”.
Formularz automatycznie zostanie przesłany na nasz adres e-mail. Odczytanie i przyjęcie zgłoszenia zostanie przez nas potwierdzone mailowo zazwyczaj w ciągu kilku godzin od wysłania.

Dane nadawcy na paczce powinny się zgadzać z danymi podanymi w formularzu, jeżeli jest inaczej prosimy o wpisanie ich w okienku "dane nadawcy".

Po serwisie na podany adres e-mail przesyłamy szczegóły dotyczące serwisu oraz zapłaty. Jeżeli wybrano formę zapłaty za pobraniem to sprzęt zostaje odesłany zazwyczaj w ciągu 1-2dni od ukończenia serwisu, w przypadku wybrania zapłaty przelewem, paczka zostaje nadana po zaksięgowaniu wpłaty.
Cena zależy od modelu amortyzatora oraz zakresu serwisu. Ceny dla poszczególnych modeli dostępne są w zakładce CENNIK

Jeżeli nie widzisz tam swojego amortyzatora zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia szczegółów.

Po serwisie otrzymasz e-mail'a z podsumowaniem wszystkich kosztów oraz danymi do zapłaty (przy wybraniu opcji zapłaty przelewem).

W przypadku zaistnienia dodatkowych kosztów, serwisant skontaktuje się z państwem i omówi ewentualne uszkodzenia, ich konsekwencje i możliwości naprawy.
Wyjątkowo drobne elementy, niezbędne do prawidłowego działania, są wymieniane bez konsultacji (do 20zł np. śruba od pokrętła, kulki w regulacjach, gąbeczki smarujące itp.).

Koszty wysyłki zwrotnej:
Kurier 17zł
Paczkomat 13zł
Pobranie 22zł

Koszty wysyłki zwrotnej mogą się różnić od podanych wyżej, przeważnie taka sytuacja występuje w przypadku bardzo dużych przesyłek lub wysyłki międzynarodowej.
Każdy sprzęt powinien być zapakowany w opakowanie wykonane z kartonu lub innego, mocniejszego materiału oraz dodatkowo zabezpieczony np. folią bąbelkową, pianką, gazetami, czyściwem itp. W przypadku wysyłki kurierem opakowanie musi mieć kształt prostopadłościanu. Opakowania okrągłe, z wystającymi elementami, o kształcie trapezu lub nieregularnym są traktowane przez kuriera jako ponadgabaryt i obciążane dodatkowymi opłatami.

Wysyłany sprzęt powinien być wyczyszczony i pozbawiony zbędnych elementów (błotnik, czujnik licznika, sztyce wysyłamy bez siodełka i przykręcanych elementów jarzma). Osi oraz półek nie demontujemy, są one niezbędne do zachowania sztywności amortyzatora i wysyłka bez tych elementów może skutkować uszkodzeniem np. bustera.

Dampery można wysyłać z tulejkami montażowymi jak i bez - do wyboru.

Sztyce regulowane mogą być wysyłane bez manetki i przewodu, jedynym wyjątkiem jest Reverb z zewnętrznym prowadzeniem przewodu. Reverby stealth mogą wymagać odpowietrzenia manetki po ponownym montażu sztycy.

W przypadku amortyzatora z manetką blokady na kierownicy, zalecamy wysyłkę razem z manetką.
Dane podane w tabelce powinny należeć do osoby zlecającej serwis. Jeżeli paczka jest nadawana z innych danych to należy je podać w okienku "dane nadawcy"

W jednym zleceniu możemy zawrzeć dowolną ilość sprzętu. Jeżeli nie znamy dokładnego modelu można go po prostu określić ogólnie np. "przedni amortyzator".

Zakres serwisu zależy od naszych oczekiwań:

Serwis podstawowy/zerowy - serwis ten wykonywany jest między serwisami pełnymi lub w przypadku nowych amortyzatorów wysłanych na sprawdzenie przed użytkowaniem. W trakcie serwisu wymieniany jest olej smarujący, natomiast tłumik nie jest serwisowany. W przypadku przednich amortyzatorów jest to serwis dolnych goleni, w przypadku powietrznych damperów jest to serwis komory powietrznej. W damperach sprężynowych nie wykonuje się serwisów podstawowych.

Serwis pełny - serwis wszystkich elementów amortyzatora (dolne lagi, tłumik, komora powietrzna/sprężyna) z wymianą olei, smarów, uszczelek typu o-ring, x-ring i części jednorazowych. Tłumiki zamknięte i dampery odpowietrzane są próżniowo pompą Andreani SP5. Do pompowania komory IFP używamy czystego azotu.

Wymiana uszczelek kurzowych - Serwis można rozszerzyć do wymiany uszczelek kurzowych. Wymiana zalecana jest przy każdym pełnym serwisie ale nie zawsze jest wymagana. Opcji tej nie trzeba zaznaczać - jeżeli wymiana uszczelek będzie konieczna ze względu na ich stan to serwisant sam skontaktuje się z właścicielem.

Naprawa usterki - zaznaczamy i opisujemy w uwagach w przypadku znanej właścicielowi usterki (np. schodzenie ciśnienia, niedziałająca blokada).

Inne - jeżeli żadne z powyższych nas nie interesuje np. wysyłamy amortyzator na wypełnienie rys, wysyłamy hamulec do serwisu, koło do wycentrowania itp. Zakres serwisu należy wtedy opisać w uwagach.

Jeżeli mamy taką potrzebę to do formularza można dołączyć zdjęcie np. uszkodzonego elementu.
Poniżej umieszczamy dla państwa dokładniejszy opis zakresu poszczególnych serwisów.

Amortyzator Przedni

Podstawowy serwis amortyzatora
1. Demontaż dolnych goleni.
2. Mycie płynem myjącym w myjce warsztatowej.
3. Czyszczenie i nasączenie gąbeczek olejem.
4. Inspekcja uszczelek, w razie konieczności wymiana na nowe (uszczelki kurzowe są dodatkowo płatne).
5. Nasmarowanie uszczelek i ślizgów.
6. Złożenie i zalanie amortyzatora olejem smarującym.
Pełny serwis amortyzatora
1. Rozebranie całego amortyzatora.
2. Serwis tłumika – rozebranie, czyszczenie, kontrola stanu, zalanie olejem o odpowiedniej lepkości, odpowietrzenie próżniowe (zależnie od typu tłumika).
3. Serwis medium ściskanego – rozebranie, czyszczenie, nasmarowanie smarem stałym i/lub zalanie olejem uszczelniającym (zależnie od typu sprężyny).
4. Serwis dolnych goleni – mycie płynem myjącym w myjce warsztatowej, czyszczenie i nasączanie gąbeczek, inspekcja uszczelek, w razie konieczności wymiana na nowe (uszczelki kurzowe są dodatkowo płatne).
5. Nasmarowanie uszczelek kurzowych oraz ślizgów.
6. Złożenie i zalanie goleni dolnych olejem smarującym.
7. Kontrola sprawności regulacji. 

Amortyzator tylny

Podstawowy serwis dampera (tylko dampery powietrzne)
1. Odkręcenie komory powietrznej.
2. Czyszczenie i inspekcja.
3. Kontrola sprawności regulacji.
4. Kontrola stanu uszczelki kurzowej (w razie wymiany uszczelka jest dodatkowo płatna).
5. Wymiana uszczelek komory powietrznej i smarowanie.
6. Zalanie olejem uszczelniającym.
7. Złożenie i napompowanie.
Pełny serwis dampera
1. Pełen serwis komory powietrznej – rozkręcenie, czyszczenie, wymiana wszystkich uszczelek poza kurzową, smarowanie smarem stałym, zalanie olejem uszczelniającym (tylko dampery powietrzne).
2. Pełen serwis tłumika – rozebranie tłumika, wyczyszczenie, inspekcja części, wymiana wszystkich uszczelnień, nasmarowanie i zalanie olejem.
3. Odpowietrzenie próżniowe i napompowanie komory ifp azotem.
4. Kontrola sprawności regulacji.
5. Kontrola stanu tulei ślizgowych i dystansowych (jeżeli są w komplecie).

Sztyca regulowana

Pełny serwis
  1. Rozebranie i wyczyszczenie wszystkich elementów
  2. Inspekcja części.
  3. Zalanie nowym olejem i odpowietrzenie.
  4. Nasmarowanie.
  5. Złożenie i napompowanie.
  6. Kontrola sprawności.
W cenie serwisu wymieniamy wszystkie o-ringi i x-ringi, oraz części jednorazowe takie jakie podkładki uszczelniające, pallety, plomby. Zakładamy również o-ringi do mierzenia sagu.

Dodatkowe koszty mogą wynikać tylko z wymiany uszkodzonych elementów (np. przepuszczające/sparciałe uszczelki kurzowe/kurzowo-olejowe, uszkodzony blader tłumika, popękane szimy) i są konsultowane z właścicielem amortyzatora przed wymianą.

Do serwisu tłumików stosujemy Oleje Silkolene RSF, do smarowania używamy oleju Silkolene SF lub Bel Ray Fork Oil, do komór powietrznych w damperach Fox Float Fluid, na uszczelki kurzowe aplikowane są specjalistyczne smary do amortyzatorów (obecnie smar silikonowy Elube Hybrid Fork Grease).

Poza serwisem amortyzatorów i sztyc regulowanych przeprowadzamy również kompleksowe serwisy całych rowerów.
Do 31 października sprzęt powinien zostać dostarczony na adres:
WICHU WORKSHOP
GRZEGORZ PIĄTYSZEK
KRZYWOUSTEGO 97/99
51-166 WROCŁAW
TEL. 788233225

Od 1 listopada obowiązuje nowy adres:
WICHU WORKSHOP
GRZEGORZ PIĄTYSZEK
GASZOWICE 7
56-500 GASZOWICE
TEL. 788233225

lub do paczkomatu:

PACZKOMAT INPOST WRO02L – BRUCKNERA 53-55 WROCŁAW
WICHUWORKSHOP@GMAIL.COM
788 233 225
Czas oczekiwania na odesłanie sprzętu z serwisu różni się zależnie od pory roku. Najdłużej czeka się wiosną, najkrócej późną jesienią. Czas może ulec wydłużeniu jeżeli dostarczony sprzęt wymaga wymiany jakiegoś uszkodzonego elementu, wykraczającego ponad pełny serwis lub w przypadku zapłaty przelewem.

Obecnie czas oczekiwania to ok. 9 dni roboczych od dnia dotarcia sprzętu do serwisu.
Forma zapłaty zależy od klienta.
Paczki odsyłamy za pobraniem lub po wpłacie na konto. Dane do wpłaty przesyłane są e-mail'em po zakończeniu serwisu.

Jeżeli odbierasz sprzęt osobiście możesz zapłacić wcześniej przelewem, na miejscu gotówką lub przelewem na telefon.

 

Formularz zlecenia:

Obecnie czas oczekiwania na amortyzator wynosi do 9 dni roboczych.

  •